Oracle Business Intelligence 11g Enterprise Edition (OBIEE 11g) jest kompleksową platformą analityczno-raportową, która zapewnia pełną gamę możliwości, w tym interaktywne kokpity informacyjne, zapytania ad-hoc, proaktywne powiadomienia i alerty, raportowanie biznesowe i sprawozdawczości finansowej, karty wyników zarządzania i strategii, uruchamiania procesów biznesowych, współpracy, dostępu mobilnego, zintegrowanego zarządzania i wiele innych funkcjonalności.
Pakiet OBIEE 11g oparty jest o architekturę zorientowaną na usługi internetowe, którą można łatwo zintegrować z dotychczasową infrastrukturą informatyczną przedsiębiorstwa i dzięki temu uzyskać minimalny całkowity koszt posiadania (TCO) oraz maksymalny zwrot z poniesionej inwestycji (ROI).
OBIEE 11g integruje się z wszystkimi popularnymi źródłami danych, narzędziami ETL, aplikacjami biznesowymi (ERP,CRM), serwerami aplikacji, mechanizmami bezpieczeństwa, portalami, jak również z innymi narzędziami analitycznymi zgodnymi ze standardem ODBC. OBIEE 11g zapewnia dostęp do danych pochodzących z wielu heterogenicznych źródeł, w tym relacyjnych jak i wielowymiarowych oraz aplikacji ERP,CRM firmy Oracle i SAP. Platforma zapewnia spójny model informacji przedsiębiorstwa, jednolity model bezpieczeństwa i możliwość wspólnego konfigurowania, wdrażania i zarządzania wieloma elementami systemu BI z jednego miejsca, znacznie upraszczając administracje i obniżając koszty posiadania systemu tej klasy.
Najważniejsze cechy:
- Inteligentne wykorzystanie wielu źródeł informacji, w tym baz danych Oracle i innych producentów
- 100% „cienki klient”
- Możliwość pełnej analizy ad-hoc przez internet/intranet
- Jednolity interfejs do dowolnych źródeł danych, obsługujący jednocześnie m.in. bazy relacyjne, źródła OLAP, pliki, usługi, strony internetowe
- Jeden spójny model metadanych (model-centric)
- Zintegrowane zarządzanie wskaźnikami wydajności i strategią przedsiębiorstwa
- Możliwość podejmowania działań na podstawie wiedzy poprzez wywoływanie procesów bezpośrednio z aplikacji BI
- Zaawansowane, interaktywne kokpity z automatycznymi rekomendacjami w obszarze analiz
- Prewencyjne wykrywanie i ostrzeganie oraz wielostopniowy proces analityczny
- Zaawansowane funkcje tworzenia i publikowania raportów „pixel-perfect”
- Pełny zestaw funkcji analitycznych dla użytkowników mobilnych
- Zintegrowane zarządzanie platformą BI zapewniające wysoką dostępność i niskie koszty administracji
- Dostępne na Windows i Linux, w wersji 32 i 64 bit
- Możliwość wdrożenia na poziomie departamentalnym jak i korporacyjnym
- Zintegrowana platforma EPM/OBI (Planowanie & Analityka)