Value Based Design - jak prezentować dane w sposób użyteczny dla biznesu

Value Based Design – jak prezentować dane w sposób użyteczny dla biznesu

Data dodania: 25 stycznia 2018
Kategoria: Wydarzenia

Najlepsze praktyki w zakresie prezentacji danych i wykorzystania dashboardów.

Kiedy: 14 lutego 2018 w godzinach 10:00-10:45

Jak prezentować dane w sposób użyteczny dla biznesu – zapis video z webinaru

O możliwościach poznawczych człowieka napisano wiele książek, a wraz z rozwojem nauki pojawi się ich zapewne jeszcze więcej. Możemy wiele już powiedzieć, na czym koncentruje się nasza uwaga, ile w stanie jest „przechwycić” nasz wzrok/mózg, jakie kolory oddziaływają na nas, itp. Teoretycznie, wiemy zatem jak dostarczać informację wizualną, żeby mogła ona być jak najbardziej efektywnie wykorzystana przez człowieka.

Value Based Design to właśnie zestaw najlepszych praktyk, które powinny nam towarzyszyć przy prezentacji danych, ale nie tylko! Przede wszystkim to koncepcja biznesowa, pozwalająca na szybkie tworzenie i efektywne prezentowanie, właściwych informacji, we właściwy sposób, aby na ich podstawie podejmować trafne decyzje.

Podczas webinarium m.in.: 

  • Jak połączyć dobre praktyki z obszaru możliwości poznawczych człowieka z możliwościami ich wykorzystania w biznesie.
  • Czym jest VBD (Value Based Design) na czym się opiera i jakimi regułami się rządzi.
  • Co to jest KVI (Key Value Indicator) i czym się różni od KPI (Key Performance Indicator).
  • Jak dekomponować informacje, żeby w optymalnej ilości kroków (klików) móc podjąć decyzję, działanie.
  • Jakie metody prezentacji stosować dla różnych zastosowań („zwykle liczby”, wykresy, trendy,…).
  • Jak szybko efektywnie zaprojektować dashboard, aby był przejrzysty i niósł maksymalną wartość dla użytkownika.

Pokażemy tę metodykę w praktyce, konstruując przykładowy dashboard – szybko i efektywnie.

Patronat nad webinarium objął magazyn „Controlling i Zarządzanie”

Controlling i Zarządzanie

Webinarium poprowadzi Radosław Kozieja
Wiceprezes zarządu i dyrektor Codec Polska. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w wykorzystaniu systemów informatycznych do wspierania zarządzania największymi firmami. Od dziewiętnastu lat pracuje w grupie Codec, a od roku 1999 zarządza jej polskim oddziałem. Zajmował się zagadnieniami związanymi z praktycznym wspomaganiem podejmowania decyzji, controllingu, finansów oraz zarządzania m.in. przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji oraz systemów analitycznych. Z problematyką zastosowań Performance Management i Business Intelligence związany od początku kariery zawodowej. Uczestniczył i prowadził projekty konsultingowe oraz wdrożenia systemów Performance Management i Business Intelligence w Polsce i Irlandii. Absolwent Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej.